BETINGELSER
Generelle salgsbetingelser
Følgende “Generelle salgsbetingelser” vedrører tilbud og salg af produkter på hjemmesiden www.viacph.com og www.viacph.dk, der ejes og vedligeholdes af:
VIA COPENHAGEN A/S
Lundbyvej 4
4720 Præstø
Danmark
CVR-nr. 30083091
Anmodninger om information sendes til via@viacph.dk
VAREMÆRKER & OPHAVSRET
Alle produktdesigns, produktnavne og alt indhold på denne hjemmeside er beskyttet af international lovgivning vedr. ophavsret og varemærker. Det er ikke tilladt til at bruge produktdesigns, produktnavne eller varemærker præsenteret på denne hjemmeside uden forudgående skriftligt samtykke fra VIA COPENHAGEN A/S.
Disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lovgivning, og enhver tvist vedrørende denne hjemmeside, dens tjenester eller disse vilkår og betingelser skal afgøres af de danske domstole.
INDHOLD, PRODUKTTILGÆNGELIGHED OG PRISER – ANSVARSFRASKRIVELSE
VIA COPENHAGEN A/S bestræber sig så vidt muligt på at levere nøjagtigt og opdateret indhold på denne hjemmeside. Desværre kan der lejlighedsvist være prisændringer, udsolgte varer og andre utilsigtede fejl på vores hjemmeside. Vi forbeholder os retten til ikke at blive holdt ansvarlige for disse fejl eller ændringer, og hverken VIA COPENHAGEN A/S eller nogen medarbejder eller repræsentant for VIA COPENHAGEN A/S kan holdes ansvarlige for skader, der opstår som følge af brugen af denne hjemmeside eller de produkter, der sælges her.
LOVVALG
Enhver tvist, der måtte opstå mellem en kunde og VIA COPENHAGEN A/S, skal afgøres i overensstemmelse med dansk lovgivning.
BESTILLING
www.viacph.com og www.viacph.dk er åben 24 timer i døgnet. Hjemmesiden er muligvis midlertidigt nede i forbindelse med vedligeholdelse.
Du skal være 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort for at handle på vores hjemmeside. Hvis du endnu ikke er 18 år gammel, kan du få en voksen til at afgive ordren for dig.
SÅDAN AFGIVER DU EN ORDRE
Når du har valgt de produkter, du ønsker at bestille på produktsiderne, skal du klikke på “Tilføj til indkøbskurv”. I indkøbskurven skal du klikke på knappen “Fortsæt til kassen” nederst på siden, når du har lagt de ønskede produkter i indkøbskurven.
Fortsæt til kassen og udfyld dine oplysninger: Navn, leveringsadresse, osv. Du kan kontrollere produkterne og det samlede beløb, inden du betaler. Klik på “Fortsæt til ordregennemgang”, når du har givet alle oplysningerne.
Når du har indtastet dine kreditkortoplysninger og klikket på knappen “Gennemfør betaling”, har du afgivet et bindende tilbud på køb af de varer, du har valgt.
På det tidspunkt er din ordre stadig underlagt vores accept. Når vi har accepteret din ordre, får vi en autorisation fra dit kreditkortselskab til dækning af ordren og beløbet hæves først ved afsendelse, dog vil betaling for specialproducerede/bestillingsprodukter, som ikke er på lager, trækkes straks på kortet for at starte produktionen. Hvis dit kreditkort ikke autoriseres, behandles din ordre ikke yderligere.
Umiddelbart efter afgivelse af din ordre, modtager du en bekræftelsese-mail med vilkår og betingelser for din ordre.
SIKKER BETALING
Alle angivne priser inkluderer dansk moms.
Vi accepterer: VISA, MASTERCARD og AMERICAN EXPRESS
Vi opkræver ikke kreditkortgebyrer. Bemærk, at det ikke er muligt for os at opkræve et højere beløb end det, der er godkendt af dig.
MOMS, TOLD OG IMPORTAFGIFTER
Hvis dit leveringsland opkræver told eller importafgifter – opkræves disse, når pakken når destinationslandet. Du skal betale disse gebyrer. Dette gælder også køb af gaver eller andre køb foretaget på vegne af en anden modtager.
Desværre har vi ingen kontrol over told- og importafgifter og vi kan ikke informere dig om, hvad de beløber sig til, før du bestiller. Toldpolitikker varierer meget fra land til land. Kontakt dit lokale toldkontor for yderligere oplysninger.
Hvis du bestiller en forsendelse uden for EU (Norge/Schweiz), fratrækkes dansk moms (25%) automatisk i indkøbskurven. Bemærk venligst, at lokal moms og told opkræves, når du modtager din pakke.
Virksomhedsordrer inden for EU: Hvis du har et gyldigt momsnummer, kan vi refundere dansk moms (25%). Betal venligst det fulde beløb ved kassen og besvar e-mailen med ordrebekræftelsen og send os dit firmas momsnummer. Momsbeløbet refunderes til det kreditkort, du brugte til betaling.
LEVERING
Hos Via Copenhagen tilbyder vi gratis levering i Danmark på alle ordrer.
For ordrer til EU-lande + Norge og Schweiz er leveringsgebyret +5%
I øjeblikket kan vi ikke levere ordrer til lande uden for EU (undtagen Norge og Schweiz), men du er velkommen til at kontakte os på via@viacph.dk, hvis du selv kan arrangere fragten.
Leveringstiden er normalt 4-6 uger.
Når du afgiver en ordre på Via Copenhagen, begynder vi at fremstille dine møbler – kun til dig.
Bemærk venligst at “bestillings” -produkter ikke kan annulleres. Når først betaling er foretaget på bestillingsprodukter, er ordren og betalingen juridisk bindende, og ordren kan ikke annulleres til refundering. De fremstillede produkter er specielt fremstillet i henhold til dine specifikationer for farve, størrelse og andre stilpræferencer.
Når du bestiller bestillingsprodukter, accepterer du, at betaling for ordren trækkes umiddelbart efter modtagelsen af din ordre. Dette gøres for at tillade, at produktionen af produktet kan påbegyndes med det samme.
Vi sender din ordre med speciel fragtmand afhængigt af leveringslandet. Du vil blive kontaktet direkte via e-mail, når du har afgivet ordren med yderligere oplysninger om leveringstid og datoer.
AFBESTILLING
Bestillingsprodukter kan annulleres ved betaling af et gebyr på 20% af den oprindelige købspris. Når først betaling er foretaget for bestillingsprodukter, er ordren og betalingen juridisk bindende, og ordren kan ikke annulleres til refundering. Bestillingsprodukter er specielt fremstillet i henhold til dine specifikationer for farve, størrelse og andre stilpræferencer.
Når du bestiller bestillingsprodukter, accepterer du, at betaling for ordren trækkes umiddelbart efter modtagelsen af din ordre. Dette gøres for at tillade, at produktionen af produktet kan påbegyndes med det samme.
Produkter til hurtig forsendelse (Quick-ship items) kan afbestilles indtil forsendelse. Efter forsendelse kan produkter til hurtig forsendelse ikke afbestilles.
ÆNDRINGER I ORDRER
Du kan ændre leveringsadressen for din ordre, hvis den endnu ikke er sendt fra vores lager. Normalt afsendes ordrer 4-6 uger efter du har afgivet ordren. Kontakt os, så hjælper vi dig.
Hvis din ordre er afsendt fra vores lager, kan du ikke ændre leveringsadressen eller indholdet af din ordre. Ordren sendes til den originale adresse, og du bliver nødt til at håndtere den som en normal returnering, hvis du har ændringer.
RETURVARER
Hvis du ønsker at returnere dine møbler indenfor de første 30 dage efter modtagelsen, bedes du kontakte VIA Copenhagen på via@viacph.dk for at arrangere en afhentning. Returgebyret er 20% af den oprindelige købspris. (Returgebyret for produkter til hurtig forsendelse er 10%)
Bemærk at, for at være berettiget til returnering må møblerne ikke være beskadigede, snavsede eller overdrevent brugt. Ved returnering inspiceres dine møbler. Efter godkendelse udstedes passende kreditter for og/eller refundering af købsprisen på produktet(erne) og for eventuelle skatter, der skal refunderes i overensstemmelse med statens lovgivning.
Når du har modtaget de bestilte varer, kan du forsigtigt undersøge og afprøve varerne inden for 30-dagsperioden, men kun på samme måde som afprøvede du produkterne i vores butik eller hos enhver anden offline-forhandler. Hvis produkterne eller emballagen er blevet brugt for meget i forhold til det normale i forbindelse med afprøvelse af disse, er du ansvarlig for faldet i varernes værdi forårsaget af denne brug. Når vi modtager varerne, underretter vi dig, hvis der er sket værditab på produktet, og hvis din refundering bliver mindre end den betalte pris.
Vi dækker ikke returforsendelsesomkostningerne. Refunderingen foretages til det kreditkort (eller via den betalingsmetode), der blev brugt til at betale for ordren inden for 14 dage efter modtagelse af meddelelsen om dit ønske om at returnere ordren. Refunderingen foretages dog ikke, før vi har modtaget varerne på vores lager.
RETURFORSENDELSE
Forsendelsesomkostningerne ved returnering af en ordre dækkes ikke af os og skal betales af dig, og returforsendelsen skal også arrangeres af dig selv. For større ordrer kan vi arrangere returnering, men forsendelsesgebyret skal stadig betales af dig og ansvaret er stadig dit.
De varer, du vil returnere, er dit ansvar, indtil de når vores lager. Enhver skade, der opstår, under returnering/forsendelse af produktet til vores lager, er dit ansvar. Sørg for at pakke returvaren sikkert for at forhindre skade på produkterne eller kasserne, da dette vil påvirke produktets værdi og dermed vores evne til at videresælge varen. Sørg for, at produktets originale emballage er intakt. Opbevar kvitteringer og sporingsnumre som bevis for returnering af varerne.
RETURFORSENDELSESOMKOSTNINGER
Returforsendelsesomkostningerne skal betales af dig og dækkes ikke af VIA COPENHAGEN A/S. Se nedenfor for skøn af returomkostninger.
SKADEDE ELLER FEJLBEHÆFTEDE PRODUKTER
Vi ønsker, at alle vores kunder skal modtage produkter af høj kvalitet. Hvis der er noget galt med det produkt, du har modtaget, eller hvis din levering ikke stemmer overens med din ordre (forkert produkt, eller hvis et produkt mangler), bedes du kontakte os på: via@viacph.dk
Hvis du sender os en e-mail, bedes du medtage så mange detaljer som muligt inklusive dit ordrenummer samt fotos, hvis der er noget galt med et af produkterne.
Du har ret til at give os meddelelse om mangler i en periode på 24 måneder. Hvis der er noget galt med produktet, skal dit krav sendes til os så hurtigt som muligt fra det tidspunkt, hvor du bemærker problemet.
Du kan enten modtage et nyt produkt, modtage en rabat eller returnere produktet til refundering. Dette afgøres fra sag til sag. Følgelig finder bestemmelserne om mangler i den danske salgslovgivning anvendelse.
Hvis dit krav er gyldigt, dækker vi selvfølgelig dine forsendelsesomkostninger ved returnering af varen til os. Send os venligst dokumentation for dine udgifter.
Varerne er dit ansvar, indtil de når vores lager. Sørg for, at du pakker returvaren sikkert for at forhindre (yderligere) skader på produkterne eller æskerne. Og gem kvitteringer og sporingsnumre som bevis for returnering af varerne.
REFUNDERINGER
Hvis vi accepterer din returordre som gyldig, og produktet kan sælges som nyt, refunderer vi hele købsprisen inklusive de originale forsendelsesomkostninger for de varer, du returnerer til os. Men vi dækker ikke returforsendelsesomkostningerne.
Refunderingen foretages til det kreditkort (eller via den betalingsmetode), der blev brugt til at betale for ordren inden for 14 dage efter modtagelse af meddelelsen om dit ønske om at returnere ordren. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde refundering, indtil vi har modtaget og inspiceret varerne på vores lager.
Bemærk venligst, at en fuld refundering ikke kan foretages, hvis:
Du faktisk har brugt produkterne til deres formål. Brugte møbler i det omfang, hvor de er blevet mærket og brugt.
Genstanden er blevet beskadiget, mens den var i din varetægt (fx under transport)
Du har håndteret varerne på en anden måde, end du normalt ville gøre i en butik for at undersøge arten af varetypen og dens funktioner.
Den vare, du har returneret, er et bestillingsprodukt, specielt lavet i henhold til dine specifikationer for farve, størrelse og andre stilpræferencer.
TVISTER
Hvis du ønsker at indgive en klage over varer købt på viacph.com, bedes du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan indgive din klage påwww.forbrug.dk
Du kan også kontakte Onlinetvistbilæggelse, der forestås af Europa-Kommissionen. Dette er relevant for kunder inden for EU. Du kan indgive din klage på http://ec.europa.eu/odr. Når du indgiver din klage, skal du angive vores kundeservicee-mail via@viacph.dk